Πίσω στην κορυφή
Η Μάγισσα που μισούσε τα κάλαντα - Ελένη Ρέχα
Τις ημέρες των Χριστουγέννων ,το Γυμνάσιο Κορινού άνοιξε την καρδιά του στους μικρούς μαθητές του Νηπιαγωγείου Κορινού οργανώνοντας δράσεις φιλαναγνωσίας με θέμα το βιβλίο και το παραμύθι . Στις γιορτές, ένα βιβλίο είναι ο καλύτερος σύντροφος. Με τις εικόνες και τις λέξεις του, γεμίζει τις γιορτινές μέρες με μαγεία. Έχοντας αυτό στο μυαλό μας αποφασίσαμε να διαβάσουμε στα παιδιά του 2ου νηπιαγωγείου Κορινού το γνωστό ποιοτικό παραμύθι του Ευγένιου Τριβιζά «Φρικαντέλα, η μάγισσα που μισούσε τα κάλαντα».
Η μάγισσα Φρικαντέλα Ζαρζουέλα Σαλμονέλα Στρυφνίνη ?ισεί αφάνταστα όλα τα καλά. Δε χορεύει καλαματιανό. Χορεύει ?όνο κακα?ατιανό. Δεν τρώει ποτέ της καλαμαράκια. Τρώει ?όνο κακα?αράκια. Δεν πίνει πορτοκαλάδα, ?όνο πορτοκακάδα. Αλλά, πάνω απ? όλα, μισεί τα κάλαντα. Όταν, λοιπόν, παρα?ονές πρωτοχρονιάς ακούει τα παιδιά της γειτονιάς να τραγουδάνε τα κάλαντα, γίνεται έξω φρενών, τους κλέβει τις φωνές τους και τις φυλακίζει σε ?παλόνια. Τα παιδιά ?ε επικεφαλής τον τετραπέρατο Σεβαστιανό Μπισ?πικούκη αναζητούν τα μπαλόνια ?ε τις κλε??ένες φωνές τους και της λένε τα κάλαντα από όλες τις περιοχές της Ελλάδας. Στο τέλος η μάγισσα αλλάζει και αγαπάει τα κάλαντα και κάθε τι καλό.
Η « Φρικαντέλα» είναι ένα ολοκληρωμένο καλλιτεχνικό έργο που ακουμπάει επάνω στα πιο τρυφερά παιδικά όνειρα. Είναι ένα ονειρικό παραμύθι, ένα πραγματικό έργο τέχνης που προβάλλει όμορφα τις έννοιες της καλοσύνης ,της αγάπης ,του χριστουγεννιάτικου πνεύματος .
Σ?αυτή τη δραματοποιημένη αφήγηση συμμετείχαμε οι μαθητές του Γ1 Κωνσταντίνα Ιορδανοπούλου, Μαρία Παλαμά, Χαρίκλεια Αγγελάκη,,Λαγδάρη Ελευθερία, Βάσω Καρακώστα και Πειτζίκας Κωνσταντίνος με την καθοδήγηση της φιλολόγου μας κ. Ρέχα Ελένης. Τον πρωταγωνιστικό ρόλο της Φρικαντέλλας είχε η Καλλιόπη Πολυχρονιάδου. Οι μαθητές ως εμψυχωτές πήγαμε για να βοηθήσουμε τα παιδιά να ανακαλύψουν τους θησαυρούς που κρύβουν τα βιβλία . Μοιράσαμε καραμέλες και ζαχαρωτά στα προνήπια και τα βοηθήσαμε να ζωγραφίσουν και να κάνουν χριστουγεννιάτικες κατασκευές που σχετίζονταν με το παραμύθι. Στο τέλος οι μικροί αναγνώστες του Γ1 και οι ακόμα μικρότεροι ακροατές-θεατές του νηπιαγωγείου τραγουδήσαμε όλοι μαζί τα κάλαντα . Οι λιλιπούτειοι μαθητές ανταποκρίθηκαν θετικά, ενθουσιάστηκαν και χειροκρότησαν την προσπάθεια μας. Ενθουσιαστήκαμε και εμείς που αναλάβαμε αυτό το ρόλο και που ήρθαμε σε επαφή με τα παιδιά μικρότερων ηλικιών μέσα από τέτοιες δραστηριότητες. Ήταν μια πρωτόγνωρη και δημιουργική εμπειρία για μας και καταλάβαμε πως εκτός από το φαγητό, τον ύπνο και το παιχνίδι, τα βιβλία μεγαλώνουν τα παιδιά και δίνουν τα κλειδιά για ν? ανοίξουν οι πόρτες της φαντασίας τους. Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε το 2Ο νηπιαγωγείο και τη δασκάλα τους κ .Φωτεινή Καρασαρίδου για αυτή τη συνεργασία.