Πίσω στην κορυφή

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
Ώρα για μάθημα! Ώρα για μελέτη! Ώρα για μάθημα! Ώρα για μελέτη!

Γυμνάσιο Κορινού

«Ενισχύοντας τη φιλαναγνωσία με οδηγό το παραμύθι»

  Τη Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου 2014 στα πλαίσια του προγράμματος Comenius και της δράσης «Παιδιά μεγαλύτερα διαβάζουν σε μικρότερα», υπό την καθοδήγηση της φιλολόγου Ξηρού Κυριακής, μια ομάδα μαθητών της Γ΄ τάξης  του σχολείου μας αποτελούμενη από τους : Αντωνιάδου Ευθυμία ,Δημητρίου Γεώργιο, Καλαϊτζίδου Ειρήνη, Κοσμίδου Σόνια και Παγκλίδη Παναγιώτη παρουσίασαν στους μαθητές της Β΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου  Κορινού το Παραμύθι της Σοφίας Παράσχου «Σώστε τη γη!».

Μέσα από τη θεατρική ανάγνωση τα παιδιά απέδωσαν με τρόπο ευχάριστο το κείμενο παρασύροντας τους μικρούς ακροατές στην υπόθεση της χριστουγεννιάτικης ιστορίας με οικολογικές ανησυχίες.

 

    Μικροί και μεγάλοι μπήκαν στο κλίμα των ημερών με μια σειρά από δραστηριότητες  με αφορμή το κείμενο, όπως κατασκευή χριστουγεννιάτικης κάρτας και ζωγραφική, αποδεικνύοντας πως τα παιδιά μεγαλύτερης ηλικίας μπορούν να «καθοδηγήσουν» και να «διδάξουν» τους μικρούς συμμαθητές τους .

 

Παραμύθια για μικρούς και μεγάλους? - Σοφία Πλασταρά

 Κάποτε, ο Αϊνστάιν, όταν ρωτήθηκε από μία μητέρα για το τι θα μπορούσε να κάνει ώστε να γίνει ο γιος της εξυπνότερος, απάντησε περίπου ως εξής: «Διαβάζετέ του παραμύθια». Η μητέρα, που φάνηκε να μην έχει μείνει απόλυτα ικανοποιημένη από την απάντηση, ρώτησε τι άλλο θα μπορούσε να κάνει, αφού θα του έχει διαβάσει παραμύθια. Η απάντηση που πήρε, τότε, ήταν: «Διαβάστε του ακόμα περισσότερα παραμύθια!».

Όλοι γνωρίζουμε πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος των παραμυθιών για την ανάπτυξη και την καλλιέργεια του ψυχισμού των μικρών παιδιών. Τα παραμύθια είναι ένα ταξίδι φαντασίας για το παιδί. Διευρύνουν τον κόσμο των εμπειριών του,     εμπλουτίζουν το λεξιλόγιο του, ενισχύουν την αφηγηματική του ικανότητα και γενικότερα τη δυνατότητα έκφρασής του. Ενδυναμώνουν την συναισθηματική του νοημοσύνη καθώς και την ικανότητα συγκέντρωσης του. Διασκεδάζουν το παιδί και του δείχνουν τρόπους αντιμετώπισης και επίλυσης διάφορων δύσκολων καταστάσεων, καλλιεργώντας παράλληλα βασικές ηθικές αξίες και αρχές.

Σ΄ αυτό το ταξίδι στη χώρα του παραμυθιού μαθητές του Γυμνασίου Κορινού οδήγησαν τους μαθητές του 1ου Νηπιαγωγείου και του 1ου Δημοτικού Σχολείου του Κορινού. Με αφορμή την «Φιλαναγνωσία» που είναι και ο βασικός στόχος του ευρωπαϊκού προγράμματος Comenius στο οποίο συμμετέχει το Γυμνάσιο μας, μαθητές και των τριών τάξεων με τη συνοδεία των εκπαιδευτικών τους επισκέφθηκαν το νηπιαγωγείο και το Δημοτικό σχολείο και αφηγήθηκαν παραμύθια στους μικρούς μας φίλους.

Ένα από τα ωραιότερα παραμύθια του Όσκαρ Ουάιλντ, «Ο σκληρόκαρδος Γίγαντας», διηγήθηκαν δραματοποιημένα οι μαθητές Μάριος Κυραϊλίδης, Αφροδίτη Καραλή, Μαρία Ζουκάν, Βασιλική Χατζημιχαηλίδου και Ευστάθιος Ναζαρίδης. Η υπόθεση του παραμυθιού είναι φανταστική και αναφέρεται σε έναν σκληρό Γίγαντα που με τη βοήθεια των μικρών παιδιών που έπαιζαν στον κήπο του αρχίζει να κατανοεί ότι μόνον η Αγάπη κάνει τον άνθρωπο πραγματικά ευτυχισμένο. Στη συνέχεια, οι μικροί μας φίλοι της Α΄τάξης του Δημοτικού Σχολείου ενθαρρύνθηκαν να απαντήσουν σε ερωτήσεις σχετικές με την υπόθεση του παραμυθιού και να ζωγραφίσουν ομαδικά εικόνες του, ενεργοποιώντας δημιουργικά την φαντασία τους.

Οι μικροί μαθητές αλλά και οι μεγαλύτεροι, ενόψει μάλιστα της γιορτής των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, χάρηκαν και διασκέδασαν με την συγκεκριμένη εκδήλωση. Καθώς βρισκόμαστε στην αυγή της νέας χρόνιας, το παραμύθι αυτό ας μας θυμίζει ότι η ζωή των ανθρώπων, όταν είναι γεμάτη θλίψη και μοναχικότητα, επικρατεί σ΄αυτή ο αιώνιος χειμώνας, δηλαδή η κακία και η σκληρότητα. Αντίθετα, η ζωή μας μοιάζει με την εποχή της Άνοιξης, όταν κυριαρχούν σ΄αυτή η αγάπη, η καλοσύνη και η κατανόηση!



ΜΙΛΗΣΤΕ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ - Έλενα Αλμπανίδου

Χριστούγεννα πλησιάζουν και όλοι μετρούν τις μέρες αντίστροφα για να στολίσουν το σπίτι, να αγοράσουν τα δώρα, να ετοιμαστούν για τις γιορτές?.. κάποιοι όμως έχουν μεγαλύτερη ανυπομονησία?? κι αυτοί είναι τα μικρά παιδιά. Όσο πιο μικρός τόσο το καλύτερο, γιατί στην καρδιά δεν πρόλαβε να μπει το μικρόβιο του καταναλωτισμού. Δεν πρόλαβε η πραγματικότητα να αντικαταστήσει το παραμύθι. Κάτι από τη φρεσκάδα της ψυχής τους και τα χαμογελαστά προσωπάκια τους θελήσαμε κι εμείς να γευτούμε και να ταξιδέψουμε μαζί τους.

Στα πλαίσια  του ευρωπαϊκού προγράμματος που προωθεί την ανάγνωση επισκεφτήκαμε το νηπιαγωγείο Κορινού για να  διαβάσουμε στους μικρούς μαθητές το βιβλίο της Γαλάτειας Γρηγοριάδου ? Σουρέλη «Μιλήστε μου για τα Χριστούγεννα». Η φιλόλογος Αλμπανίδου Ελένη διασκεύασε το κείμενο και ο μαθητής της Γ΄ τάξης Σεϊταρίδης Αντώνης ετοίμασε την προβολή παρουσίασης Power Point .Όλοι οι μαθητές του 2ου τμήματος της Γ΄ τάξης του γυμνασίου μας ενεργοποιήθηκαν με αφορμή το κείμενο. Επιλέξαμε τη δραματοποιημένη αφήγηση. Μια συγγραφέας σε αδιέξοδο ( Μιχαέλα Φιλιππίδου) δε γνωρίζει με ποιον τρόπο να μιλήσει για τα Χριστούγεννα, αφού όλοι γνωρίζουν πολύ καλά το θέμα. Έτσι αποφασίζει να καλέσει τη φίλη της την κυρία Έμπνευση ( Χριστίνα Προδρόμου) να την βοηθήσει. Και η λύση που βρίσκουν είναι να πάρει συνέντευξη από?.. τους αυτόπτες μάρτυρες της Γέννησης?με τη βοήθεια μιας φεγγαραχτίδας ( Παναγιώτα Στεργίου). Έτσι μίλησαν με το αστέρι ( Ελισσάβετ Τζεβελέκη),τους 3 Μάγους ( Δημήτρης Προδρομίδης, Γιώργος Σαϊνίτζε, Πασχάλης Τοστσίδης), τους βοσκούς ( Ιάσονας Σπανίδης, Άγγελος Φούφι, Σωτήρης Σταθάκης ),τον Άγγελο(Σεϊταρίδης Αντώνης), την Παναγία ( Ελισσάβετ Τζεβελέκη ).Όλοι τους είχαν κάποιο μήνυμα να μας δώσουν?.. Ειρήνη, Υπομονή στις δυσκολίες, Βοήθεια για το συν- ΄Ανθρωπο, να λέμε συγγνώμη και ευχαριστώ, να μοιράζουμε τη Αγάπη και τόσα άλλα?

Τελειώνοντας τραγουδήσαμε χριστουγεννιάτικα τραγούδια, μοιράσαμε καραμέλες, φάγαμε όλοι μαζί το πεντανόστιμο κέικ της Ελισσάβετ, χρωματίσαμε και ζωγραφίσαμε και θυμηθήκαμε πώς είμασταν κι εμείς στο νηπιαγωγείο?..΄Οσο για το τέλος της ιστορίας?.διαβάστε το βιβλίο! Εμείς απολαύσαμε το χειροκρότημα.

 

Φωτογραφίες: Μάριος Σεϊταρίδης

Βιντεοσκόπηση: Νίκος Σαββίδης

Τεχνική υποστήριξη: Αντώνης Χότζαλι, Αντώνης Σεϊταρίδης

 

 

 


Η Μάγισσα που μισούσε τα κάλαντα - Ελένη Ρέχα

Τις ημέρες των Χριστουγέννων ,το Γυμνάσιο Κορινού άνοιξε  την καρδιά του στους μικρούς μαθητές του  Νηπιαγωγείου Κορινού  οργανώνοντας δράσεις φιλαναγνωσίας με θέμα το βιβλίο και το παραμύθι . Στις γιορτές, ένα βιβλίο είναι ο καλύτερος σύντροφος. Με τις εικόνες και τις λέξεις του, γεμίζει τις γιορτινές μέρες με μαγεία. Έχοντας αυτό στο μυαλό μας αποφασίσαμε  να διαβάσουμε στα παιδιά του 2ου νηπιαγωγείου Κορινού  το γνωστό  ποιοτικό  παραμύθι του Ευγένιου Τριβιζά «Φρικαντέλα, η μάγισσα που μισούσε τα κάλαντα».

Η μάγισσα Φρικαντέλα Ζαρζουέλα Σαλμονέλα Στρυφνίνη ?ισεί αφάνταστα όλα τα καλά. Δε χορεύει καλαματιανό. Χορεύει ?όνο κακα?ατιανό. Δεν τρώει ποτέ της καλαμαράκια. Τρώει ?όνο κακα?αράκια. Δεν πίνει πορτοκαλάδα, ?όνο πορτοκακάδα. Αλλά, πάνω απ? όλα, μισεί τα κάλαντα. Όταν, λοιπόν, παρα?ονές πρωτοχρονιάς ακούει τα παιδιά της γειτονιάς να τραγουδάνε τα κάλαντα, γίνεται έξω φρενών, τους κλέβει τις φωνές τους και τις φυλακίζει σε ?παλόνια. Τα παιδιά ?ε επικεφαλής τον τετραπέρατο Σεβαστια­νό Μπισ?πικούκη αναζητούν τα μπαλόνια ?ε τις κλε??ένες φωνές τους και της λένε τα κάλαντα από όλες τις περιοχές της Ελλάδας. Στο τέλος η μάγισσα αλλάζει και αγαπάει τα κάλαντα και  κάθε τι καλό.

 Η « Φρικαντέλα» είναι ένα ολοκληρωμένο καλλιτεχνικό έργο που ακουμπάει επάνω στα πιο τρυφερά παιδικά  όνειρα. Είναι ένα ονειρικό παραμύθι, ένα πραγματικό έργο τέχνης που προβάλλει όμορφα τις έννοιες  της καλοσύνης ,της αγάπης ,του χριστουγεννιάτικου πνεύματος .


Σ?αυτή τη δραματοποιημένη αφήγηση  συμμετείχαμε οι μαθητές του Γ1 Κωνσταντίνα Ιορδανοπούλου, Μαρία Παλαμά, Χαρίκλεια Αγγελάκη,,Λαγδάρη Ελευθερία, Βάσω Καρακώστα και Πειτζίκας Κωνσταντίνος με την καθοδήγηση της φιλολόγου μας κ. Ρέχα Ελένης.  Τον πρωταγωνιστικό  ρόλο της Φρικαντέλλας  είχε η Καλλιόπη Πολυχρονιάδου. Οι  μαθητές ως εμψυχωτές πήγαμε για να βοηθήσουμε τα παιδιά να ανακαλύψουν τους θησαυρούς που κρύβουν τα βιβλία . Μοιράσαμε καραμέλες  και ζαχαρωτά στα προνήπια και  τα βοηθήσαμε να ζωγραφίσουν και να κάνουν χριστουγεννιάτικες κατασκευές που σχετίζονταν με το παραμύθι. Στο τέλος  οι μικροί αναγνώστες του Γ1 και οι  ακόμα μικρότεροι ακροατές-θεατές του νηπιαγωγείου τραγουδήσαμε όλοι μαζί τα κάλαντα . Οι λιλιπούτειοι  μαθητές  ανταποκρίθηκαν θετικά,  ενθουσιάστηκαν και χειροκρότησαν την προσπάθεια  μας. Ενθουσιαστήκαμε και εμείς που αναλάβαμε αυτό το ρόλο και που ήρθαμε σε επαφή με τα παιδιά μικρότερων ηλικιών μέσα από τέτοιες δραστηριότητες. Ήταν μια πρωτόγνωρη  και δημιουργική εμπειρία για μας και καταλάβαμε πως   εκτός από το φαγητό, τον ύπνο και το παιχνίδι, τα βιβλία μεγαλώνουν τα παιδιά και δίνουν τα κλειδιά για ν? ανοίξουν οι πόρτες της φαντασίας τους. Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε το  2Ο νηπιαγωγείο και τη δασκάλα τους κ .Φωτεινή Καρασαρίδου για αυτή τη συνεργασία.


Μιλήστε μου για τα Χριστούγεννα ? Λαμπρινή Γκανιάτσα

Με το Α2 τμήμα της Α τάξης του Γυμνασίου Κορινού, επισκεφτήκαμε την Β τάξη

του Δημοτικού σχολείου Κορινού για να διαβάσουμε  στα μικρά παιδιά ένα παραμύθι.

Επιλέξαμε το παραμύθι της Γαλάτειας Σουρέλη-Γρηγοριάδου: Μιλήστε μου για τα Χριστούγεννα. Στο παραμύθι η συγγραφέας θέλει να συναντήσει όλους εκείνους που έζησαν την Άγια Νύχτα της Γέννησης και να τους ρωτήσει πώς τα κατάφεραν και αντάμωσαν το Χριστό. Κάλεσε την κυρία Έμπνευση να τη βοηθήσει.

Η κυρία Έμπνευση της πρότεινε να τους πάρει συνέντευξη. Έτσι η συγγραφέας ξεκίνησε με βοηθό τη φεγγαροαχτίδα. Και τους βρήκε!! Ο καθένας απ? αυτούς

( αστέρι, βοσκοί, άγγελοι, μάγοι )της έδωσε και μια συμβουλή. Το παραμύθι τελειώνει με το Στιχηρό ιδιόμελο τροπάριο του Εσπερινού των Χριστουγέννων:

Τι να σου προσφέρουμε, Χριστέ?..

Αφού οι μαθητές διάβασαν το παραμύθι υποδυόμενοι τους ρόλους, με αφορμή το τροπάριο στο τέλος του παραμυθιού ρωτήσαμε  τους μικρούς μαθητές: Αν ο Χριστός γεννιόταν στις μέρες μας, τι δώρο θα ήθελαν να του κάνουν;

Θα φτιάχναμε την κάρτα-δώρο του Χριστού γεμάτη από τις δωροζωγραφιές των παιδιών.

Τους μοιράσαμε δωροκαρτελάκια και ζωγράφησαντα δικά τους δώρα. Ζωγράφισαν 

θησαυρούς , χρυσάφι, παιχνίδια, σπίτι για να μείνει, μέχρι και κινητό τηλέφωνο!!!1

Στο τέλος είπαμε στα παιδιά ότι αυτό που θα ήθελε πραγματικά ο Χριστός ως δώρο

είναι να αγαπάμε ο ένας τον άλλο.

 

 


ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΚΑΙ ΤΑ ΞΩΤΙΚΑ ΤΟΥ ΔΑΣΟΥΣ ? BΑΓΙΑ ΜΑΝΩΛΑ

Κάθε χρόνο στις παραμονές των Χριστουγέννων το πανανθρώπινο μήνυμα της γέννησης του Χριστού για αγάπη, αλληλεγγύη και ελπίδα πλημμυρίζει τις καρδιές όλων. Το μήνυμα  αυτό οι μαθητές της Β? τάξης  που συμμετέχουν στη Λέσχη ανάγνωσης θέλησαν να το μοιραστούν με τους μαθητές της Α΄τάξης του Δημοτικού σχολείου Κορινού.

Καθένας ανέλαβε μια πρωτοβουλία, μια δράση, ένα ρόλο!

Αφηγήτρια της  ιστορίας των ξωτικών του δάσους και του φτωχού τσαγκάρη έγινε η Κατερίνα Χατζοπούλου.

Στη θεατρική ομάδα τον ρόλο του φτωχού τσαγκάρη ανέλαβε ο Τάσος Παυλίδης  και της γυναίκας του η Βάσω Φουστάνα. Ο Αλτίν Μπάρδι ήταν ο πλούσιος ευγενής που αγόρασε το όμορφα παπούτσια που έφτιαξαν κρυφά τα ξωτικά του Δάσους  Φραντζέσκα Χάκα, Ελίσα Χάκα,Μπλερίνα Μπάρδι και Ντανιέλα Κοτρέλι.

Ο Βασίλης Γκιουλμπασάνης μας εντυπωσίασε με το όμορφο τραγούδι που τραγούδησε και την πανέμορφη μελωδία της κιθάρας του.

Τέλος  η Ιωάννα Ανθοπούλου και η Αριάδνη Θεοχαροπούλου βοήθησαν τους μικρούς μαθητές στη γραφή, την αφήγηση και στο παιχνίδι με τις κάρτες.

Ο τσαγκάρης που ζει με τη γυναίκα του σε ένα φτωχικό σπίτι όπου έχει και το τσαγκάρικό του, συζητάει με τη γυναίκα του για τη μοίρα τους, το κρύο του χειμώνα, τις αναδουλειές? Αν και βλέπουν μακριά στο δάσος μικρά φώτα να λαμπυρίζουν δεν μπορούν να φανταστούν ότι είναι τα ξωτικά του δάσους που εμφανίζονται κάθε χρόνο παραμονές Χριστουγέννων για να βοηθήσουν τους κατατρεγμένους!

Ο τσαγκάρης, πουλώντας τα ολοκαίνουρια παπούτσια που φτιάχνουν το βράδυ κρυφά από όλους τα ξωτικά, θα μπορέσει να αγοράσει υλικά για το εργαστήρι του, αλλά και τρόφιμα για τα νόστιμα εδέσματα και γλυκά που θα φτιάξει η γυναίκα του για να ευχαριστήσει τα ξωτικά!

Έτσι παραμονές Χριστουγέννων το σπιτικό και οι καρδιές των φτωχών ανθρώπων θα γεμίσει και πάλι με χαρά και ζεστασιά!                                                                                                                                     

 

 

ΩΡΑ ΕΛΛΑΔΑΣ

ΠΡΟΓΝΩΣΗ ΚΑΙΡΟΥ

καιρός weather.gr

Συνδεδεμενοι χρηστες

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας ένας επισκέπτης και κανένα μέλος

Visitorcounter - VCNT

Σήμερα 0

Χθες 0

Εβδομάδα 0

Μήνας 20

Σύνολο 5608

Kubik-Rubik Joomla! Extensions

Copyright © 2024 ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΟΡΙΝΟΥ. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.
Το Joomla! είναι Ελεύθερο Λογισμικό που διατίθεται σύμφωνα με τη Γενική Δημόσια Άδεια Χρήσης GNU.

Copyright © 2024 ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΟΡΙΝΟΥ Rights Reserved.